Blog

Blog o zarządzaniu sprzedażą i biznesem B2B
Znajdziesz tu praktyczne artykuły o rozwijaniu biznesu, zarządzaniu
sprzedażą B2B i układaniu procesów biznesowych.

24 maja 2022
Dobry proces pozyskiwania klientów – dlaczego powinieneś o niego zadbać?

Proces pozyskiwania klientów jest jednym z najbardziej zaniedbanych elementów całego procesu sprzedaży. Często każdy sposób na przyciąganie potencjalnych kontrahentów wydaje się dobry. Jednak źle prowadzony prospecting jest źródłem wielu problemów ze sprzedażą i zarządzaniem zespołem handlowym. Dotyczy to nie tylko etapu pozyskania samego klienta, ale także tego, co się z nim dzieje później. Dla wielu odkryciem jest to, że obiekcje pojawiające się na etapie zamknięcia sprzedaży bywają efektem wprowadzenia do lejka niewłaściwego klienta. Większość koncentruje się wówczas na tym jak pokonać te obiekcje zamiast przyglądnąć się temu gdzie mają swoje źródło. Co rozumiemy przez brak uporządkowanego procesu pozyskiwania klientów? Najprościej […]

Czytaj więcej
24 marca 2022
Pozyskiwanie poleceń. Jak przygotować do niego Twój zespół?

Pozyskiwanie poleceń – co je hamuje? Dobrych kilka lat temu (właśnie odkryłem, że był to 1983 rok!) Rick Carson napisał świetną książkę „Poskramianie swojego Gremlina” (Link), w której Gremlin to głos, który włącza się w naszej głowie gdy opuszczamy strefę komfortu. Gremlin za wszelką cenę chce nas odciągnąć od tego, co zamierzamy zrobić. Uprzykrza nam przy tym życie, szepcąc nam do ucha coś, co ma zaszczepić w naszym sercu niepokój i niepewność. Gremliny są różnej wielkości. Przybierają różne postaci i pojawiają się często wówczas gdy nad czymś nam szczególnie zależy. Skuteczne pozyskiwanie poleceń, któremu poświęcamy w Growton Group sporo uwagi nie […]

Czytaj więcej
Jak opracować profil kalorycznego klienta?

Profil klienta jest kluczem do skutecznego prospectingu Lubię bywać na tematycznych imprezach networkingowych. Są ku temu cztery powody. Pierwszy wynika z mojego hobby – nierzadko podają tam często ciekawe jedzenie. Naprawdę – organizatorzy takich imprez potrafią czasem bardzo pozytywnie zaskoczyć. Drugi to kwestia uczenia się. Tematyczne spotkania z reguły niosą za sobą jakąś wartość merytoryczną a ja lubię się uczyć. Trzeci podsyca moją żyłkę sprzedażową – tam znajdują sie osoby spełniające mój profil klienta – dla mnie to znakomite miejsce do pozyskiwania nowych kontaktów niezależnie od tego czym się zajmujesz. Niejedno skuteczne spotkanie handlowe umówiłem właśnie na takim evencie. Nie wspominając […]

Czytaj więcej
Jak opracować profil kalorycznego klienta?

Profil klienta jest kluczem do skutecznego prospectingu Lubię bywać na tematycznych imprezach networkingowych. Są ku temu cztery powody. Pierwszy wynika z mojego hobby – nierzadko podają tam często ciekawe jedzenie. Naprawdę – organizatorzy takich imprez potrafią czasem bardzo pozytywnie zaskoczyć. Drugi to kwestia uczenia się. Tematyczne spotkania z reguły niosą za sobą jakąś wartość merytoryczną a ja lubię się uczyć. Trzeci podsyca moją żyłkę sprzedażową – tam znajdują sie osoby spełniające mój profil klienta – dla mnie to znakomite miejsce do pozyskiwania nowych kontaktów niezależnie od tego czym się zajmujesz. Niejedno skuteczne spotkanie handlowe umówiłem właśnie na takim evencie. Nie wspominając […]

Czytaj więcej
5 raportów z CRM, które pozwolą Ci lepiej kontrolować sprzedaż

Sprzedaż wiąże się z realizowaniem wyznaczonych planów i ciągłym podwyższaniu poprzeczki. Dlatego bardzo ważne jest ciągłe monitorowanie realizowanych celów i odpowiednie zarządzanie relacjami z klientem. Pomagają w tym systemy CRM (customer relationship management), a dokładniej zawarte w nich raporty. Ale które z nich brać pod uwagę, aby lepiej kontrolować sprzedaż? W tym artykule przybliżymy Ci 5 rodzajów raportów z CRM i podpowiemy, w jaki sposób pomagają one handlowcom w codziennej pracy. Dlaczego warto używać raportów w CRM? Raporty w takich systemach bywają bardzo rozbudowane. Obejmują m.in obrót osiągnięty w poprzednich okresach, otwarte szanse sprzedaży, liczbę zamkniętych transakcji czy prognozy realizacji […]

Czytaj więcej

Kontakt

Umów się na bezpłatną konsultację!

Zadaj nam dowolne pytanie dotyczące optymalizowania firmy, wzrostu czy sprzedaży, wystarczy że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na bezpłatną konsultację.