Wdrażanie standardów w sprzedaży

Wprowadź standardy w sprzedaży, które pomogą Ci szybciej wdrażać handlowców i zapewnią odpowiedni poziom obsługi klientów!

Oszczędzaj czas i pieniądze poprzez wdrożenie standardów i uprocesowienie tych powtarzalnych oraz wprowadzenie odpowiednich raportów. Dzięki rekomendowanym przez nas zmianom będziesz mógł skoncentrować się na najważniejszych tematach firmowych, mając pewność, że podstawowe zadania realizowane są zgodnie z oczekiwaniami.

Jakie problemy rozwiążesz dzięki wdrożeniu systemu CRM w swojej organizacji?

Brak formalnego procesu zarządzania

działania sprzedażowe nie są uporządkowane, handlowcy działają niezależnie, przez co nie realizują wspólnego, nadrzędnego celu.

Brak raportów i danych pozwalających na podejmowanie dobrych decyzji biznesowych

każde działanie sprzedażowe powinno być odpowiednio mierzone i dostarczać dane pozwalające na estymowanie przychodów, kosztów, a także ocenę skuteczności działań marketingowo-sprzedażowych.

Wdrażanie nowych handlowców zajmuje sporo czasu

nowe osoby w zespole potrzebują indywidualnego wsparcia i nie mają wskazówek, dzięki którym mogłyby szybko zrozumieć procesy i zacząć realnie sprzedawać.

Jak wygląda proces wdrażania standardów sprzedażowych

Opracowanie buyer persona (profilu klienta)

Na początek definiujemy dla jakich klientów tworzymy standard. Opisujemy jak przebiega proces decyzyjny klienta, z czym się boryka przy rozwiązywaniu problemów dotyczących naszego obszaru działalności i czego oczekuje od dostawcy. Przeprowadzamy wywiady z handlowcami oraz rozmawiamy z wybranymi klientami.

Określenie działań handlowca na każdym etapie pracy z klientem

Wspólnie z wybranymi handlowcami określamy jakie konkretne aktywności powinien podejmować handlowiec, aby w największym stopniu odpowiedzieć na oczekiwania klienta wobec procesu sprzedaży i obsługi posprzedażowej. Opieramy się na opracowanej wcześniej strategii sprzedaży.

Opracowanie materiałów sprzedażowych

Tworzymy dokładne instrukcje, schematy rozmów i szablony maili wykorzystywane w kontakcie z klientem. Dodatkowo opracowujemy wzory ofert i umów ułatwiających pracę handlowca.

Szkolenie ze standardów

Mając opisany cały standard sprzedaży oraz opracowane materiały wykorzystywane w kontakcie z klientem rozpoczynamy szkolenia handlowe mające dostarczyć niezbędnych kompetencji i umiejętności zespołowi sprzedażowemu.

Umów się na bezpłatną konsultację!

Zastanawiasz się czy wdrożenie standardów w sprzedaży pomoże Ci podnieść wyniki sprzedażowe? Kliknij w poniższy przycisk i umów się na pierwszą darmową konsultację z naszymi doradcami.

Umów się na spotkanie

Jesteśmy bardzo dynamicznie rozwijającym sie biznesem i dotarliśmy do miejsca, w którym konieczne było ustandaryzowanie procesów w firmie, co pozwoliłoby nam na kontrolowane skalowanie. Konsultanci Growton Groiup w bardzo sprawny sposób dokonali inwentaryzacji procesów i wskazali miejsca, które powinny ulec uporządkowaniu w pierwszej kolejności. Zbudowali zaangażowanie po stronie pracowników i dzisiaj utrzymujemy dynamikę wzrostu, zatrudniamy nowych pracowników i celujemy w kolejne podwojenie biznesu. Z mojej perspektywy współpraca z Growton zapewniła mi godnego partnera do rozmów o biznesie, prowokującego do głębszych przemyśleń strategicznych i wsparcie w podejmowaniu kluczowych dla Shinn decyzji.

Malwina Shinn, CEO ShinnWorld

Kontakt

Umów się na bezpłatną konsultację!

Zadaj nam dowolne pytanie dotyczące optymalizowania firmy, wzrostu czy sprzedaży, wystarczy że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na bezpłatną konsultację.