Procesy sprzedażowe

Stwórz wydajny zespół sprzedażowy dzięki skalowalnym procesom!

Wspólnie zaprojektujemy i wdrożymy skuteczne procesy sprzedażowe w Twojej firmie.

Uporządkuj sprzedaż i efektywniej zarządzaj istniejącymi zasobami. Wspólnie określimy kluczowe procesy sprzedażowe, uwzględniając specyfikę Twojego działu handlowego oraz pomożemy we wdrożeniu zmian w codziennej pracy handlowców.

Jakie problemy rozwiążesz dzięki wdrożeniu procesów sprzedażowych?

Brak formalnego procesu zarządzania

działania sprzedażowe nie są uporządkowane, handlowcy działają niezależnie, przez co nie realizują wspólnego, nadrzędnego celu.

Brak raportów i danych

każde działanie sprzedażowe powinno być odpowiednio mierzone i dostarczać dane, które pozwolą na estymowanie przychodów, kosztów, a także ocenę skuteczności działań marketingowo-sprzedażowych.

konflikty między sprzedażą a pozostałymi działami

sprzedaż regularnie uczestniczy w otwartych konfliktach z innymi działami i nie ma przypisanej odpowiedzialności za konkretne elementy współpracy z klientami.

Jak wygląda wdrażanie procesu sprzedażowego w zespole?

Dedykowany dla klienta konsultant spotyka się z osobą odpowiedzialną za zarządzanie sprzedażą oraz z zespołem handlowym. Na podstawie autorskiej metody diagnozowania dojrzałości procesu sprzedaży (Growton Sales Maturity Assessment) identyfikowane są słabe ogniwa i rozbieżności procesu. Jest do podstawą do określania rekomendacji w pracy nad procesem sprzedażowym.

Podczas serii spotkań i warsztatów zespół handlowy w współpracy z konsultantem Growton opracowuje optymalny proces sprzedażowy dopasowany do modelu decyzyjnego klientów i oczekiwanych wskaźników sprzedażowych. Na tej podstawie dopasowywany jest system CRM, powstaje standard pracy handlowca z klientami, a menedżer otrzymuje wskazówki do pracy ze swoim zespołem.

Zespół roboczy, składający się z reprezentantów zespołu handlowego oraz konsultantów Growton, wypracowuje narzędzia – schematy spotkań, scenariusze rozmów, komunikację sprzedażową i inne materiały potrzebne do tego aby wypracowany model sprzedaży mógł być sprawnie realizowany. Opracowywana jest także komunikacja marketingowa i konfigurowany jest system CRM tak, aby wspierał proces.

Do pełnego uruchomienia pracy w nowym modelu zespół handlowy rozwija kompetencje niezbędne do efektywnego poruszania się po procesie handlowym. Szkolenia obejmują zachowania potrzebne do efektywnego działania na każdym etapie pracy z klientem: od metod docierania do klienta i prospectingu, przez sposoby prowadzenia rozmów handlowych i doprowadzania do decyzji klienta po strategie utrzymania lojalności klientów.

Po przełączeniu działu handlowego na nowy model pracy z klientem przez dłuższy czas w oparciu o dostępne informacje (CRM, wizytacje, cykliczne odprawy) monitorujemy efekty podejmowanych działań i w razie potrzeby i niezadowalających efektów podejmujemy decyzje o zmianie lub modyfikacji w modelu działania. Proces uznajemy za wdrożony, gdy zespół systematycznie i powtarzalnie realizuje efekty sprzedażowe, a zarządzający aktywnie reagują na trudności.

Odbierz bezpłatną konsultację!

Zastanawiasz się, czy to odpowiedni czas na wdrożenie prospectingu i działań marketingowych nakierowanych na generowanie leadów w Twojej organizacji? Kliknij poniższy przycisk i umów się na pierwszą darmową konsultację z naszymi doradcami.

Z usług Growtona korzystamy zarówno w celu usprawnienia naszej pracy, jak i przy realizowanych projektach dla naszych klientów – wszędzie tam, gdzie zależy nam na zwiększeniu i poprawie sprzedaży. Wszechstronność kompetencji ich konsultantów, znajomość narzędzi wspierających pozyskiwanie klienta – od marketingu po zarządzanie sprzedażą – pozwoliło nam poszerzyć zakres wsparcia naszych klientów w sektorze produkcyjnym o wsparcie sprzedaży, a nam ułatwiło pozyskiwanie nowych klientów.

Tomasz Bednarski / CEO Guarana Biznes

Nie jesteśmy handlowcami i potrzebowaliśmy pomocy w poukładaniu całego procesu sprzedażowego i rozłożenia go na najprostsze czynności. Przy wsparciu Growtona nie tylko rozpisaliśmy jak docierać do klientów, jak z nimi rozmawiać, ale także kompletnie zmieniliśmy komunikację z naszymi klientami. Zdefiniowaliśmy konkretne grupy klientów i dopasowaliśmy do nich ofertę, skonfigurowaliśmy narzędzia, które pomogły nam zautomatyzować działania marketingowe i sprzedażowe i uruchomiliśmy całą serię kampanii, które przyniosły nam nowe projekty. Polecam współpracę z Growtonem bez cienia wątpliwości.

Sebastian Białas / CEO PushButtons

Bezpłatna konsultacja

Sięgnij po receptę na rozwój Twojego biznesu

Zadaj nam dowolne pytanie dotyczące optymalizowania firmy, wzrostu czy sprzedaży. Wystarczy, że wypełnisz formularz i umówisz się na bezpłatną konsultację. 

Contact Form Demo (#3)