Projektowanie i wdrażanie procesów sprzedażowych

Stwórz super wydajny zespół sprzedażowy dzięki skalowalnym procesom!

Uporządkuj sprzedaż w firmie i efektywniej zarządzaj istniejącymi już zasobami. Wspólnie określimy kluczowe procesy sprzedażowe, uwzględniając specyfikę Twojego działu handlowego oraz pomożemy we wdrożeniu zmian w codziennej pracy handlowców.

Jakie problemy rozwiążesz dzięki wdrożeniu procesów sprzedażowych?

Brak formalnego procesu zarządzania

działania sprzedażowe nie są uporządkowane, handlowcy działają niezależnie, przez co nie realizują wspólnego, nadrzędnego celu.

Brak raportów i danych pozwalających na podejmowanie dobrych decyzji biznesowych

każde działanie sprzedażowe powinno być odpowiednio mierzone i dostarczać dane pozwalające na estymowanie przychodów, kosztów, a także ocenę skuteczności działań marketingowo-sprzedażowych.

Nieustanne konflikty pomiędzy sprzedażą a pozostałymi działami w firmie

sprzedaż regularnie uczestniczy w otwartych konfliktach z innymi działami i nie ma przypisanej odpowiedzialności za konkretne elementy współpracy z klientami.

Jak wygląda wdrażanie procesu sprzedażowego w zespole?

Diagnoza stanu obecnego

Dedykowany dla klienta konsultant spotyka się z osobą odpowiedzialna za zarządzanie sprzedażą oraz z zespołem handlowym. Na podstawie autorskiej metodyki diagnozowania dojrzałości procesu sprzedaży (Growton Sales Maturity Assessment) identyfikowane są słabe ogniwa i rozbieżności procesu. Jest do podstawą do określania rekomendacji w pracy nad procesem sprzedażowym.

Kalibracja procesu sprzedażowego

Podczas serii spotkań i warsztatów zespół handlowy w współpracy z konsultantem Growton opracowuje optymalny proces sprzedażowy dopasowany do modelu decyzyjnego klientów i oczekiwanych wskaźników sprzedażowych. Na tej podstawie dopasowywany jest system CRM, powstaje standard pracy handlowca z klientami a menadżer otrzymuje wskazówki do pracy ze swoim zespołem.

Dobór i opracowanie narzędzi sprzedażowych

Zespół roboczy składający się z reprezentantów zespołu handlowego oraz konsultantów Growton wypracowuje narzędzia – schematy spotkań, scenariusze rozmów, komunikację sprzedażową i inne materiały potrzebne do tego aby wypracowany model sprzedaży mógł być sprawnie realizowany. Opracowywana jest także komunikacja marketingowa i konfigurowany jest system CRM tak, aby wspierał proces.

Trening zespołu handlowego

Do pełnego uruchomienia pracy w nowym modelu zespół handlowy rozwija kompetencje niezbędne do efektywnego poruszania się po procesie handlowym. Szkolenia obejmuja zachowania potrzebne do efektywnego działania na każdym etapie pracy z klientem od metod docierania do klienta i prospectingu, przez sposoby prowadzenia rozmów handlowych i doprowadzania do decyzji klienta po strategie utrzymania lojalności klientów.

Monitorowanie rezultatów i korekta podejmowanych działań.

Po przełączeniu działu handlowego na nowy model pracy z klientem przez dłuższy czas w oparciu o dostępne informacje (CRM, wizytacje, cykliczne odprawy) monitorujemy efekty podejmowanych działań i w razie potrzeby i niezadowalających efektów podejmujemy decyzje o zmianie lub modyfikacji w modelu działania. Proces uznajemy za wdrożony gdy zespół systematycznie i powtarzalnie realizuje efekty sprzedażowe a zarządzający aktywnie reagują na trudności.

Umów się na bezpłatną konsultację!

Zastanawiasz się, czy wdrożenie procesu sprzedaży pomoże Ci przeprowadzić odpowiednią restrukturyzację pracy zespołu sprzedażowego? Kliknij w poniższy przycisk i umów się na pierwszą darmową konsultację z naszymi doradcami.

Umów się na spotkanie

Z usług Growton Group korzystamy zarówno w celu usprawnienia naszej pracy jak i przy realizowanych projektach dla naszych klientów – wszędzie tam gdzie zależy nam na zwięszeniu i poprawie sprzedaży. Wszechstronność kompetencji ich konsultantów, znajomość narzędzi wspierających pozyskiwanie klienta – od marketingu po zarządzanie sprzedażą pozwoliło nam poszerzyć zakres wsparcia naszych klientów w sektorze produkcyjnym o wsparcie sprzedaży a nam ułatwiło pozyskiwanie nowych klientów.

Tomasz Bednarski, CEO Guarana Biznes

Nie jesteśmy handlowcami i potrzebowaliśmy pomocy w poukładaniu całego procesu sprzedażowego i rozłożenia go na najprostsze czynności. Przy wsparciu Growtion Group nie tylko rozpisaliśmy jak docierać do klientów, jak z nimi rozmawiać, ale także kompletnie zmieniliśmy komunikację z naszymi klientami. Zdefiniowaliśmy konkretne grupy klientów i dopasowaliśmy do nich ofertę, skonfigurowaliśmy narzędzia, które pomogły nam zautomatyzować działania marketingowe i sprzedażowe i uruchomilismy całą serię kampanii, które przyniosły nam nowe projekty. Polecam współpracę z Growton bez cienia wątpliwości.

Sebastian Białas, CEO PushButtons

Kontakt

Umów się na bezpłatną konsultację!

Zadaj nam dowolne pytanie dotyczące optymalizowania firmy, wzrostu czy sprzedaży, wystarczy że klikniesz w poniższy przycisk i umówisz się na bezpłatną konsultację.